What are you looking for?

Wednesday, August 24, 2016

Gangan Ikan Khas Belitung

Negeri laskar pelangi merupakan sebuah pulau kecil yang indah banget. Kalo kamu kesini jangan cuma foto-foto aja, tapi harus kulineran juga! Di blog ini aku mau rekomendasiin salah satu makanan enak yang harus nyobain di Belitung.

Suka ikan? Pas banget. Kamu harus nyobain gangan ikan. Ikan ini dimasak berkuah dan disajikan dengan nasi, lalap, sambel, dan ikan asin. Gangan ikan berarti ikan berkuah. Jenis ikan yang dimasak yaitu ikan kakap. Bisa juga diganti dengan ikan kembung atau ikan kue. Kuahnya bener-bener sedap. Ikan tersebut dimasak dengan nanas. Bagi yang tidak suka nanas, beberapa rumah makan menggantinya dengan tomat. Pecinta ikan nggak akan nyesel makan gangan ikan ini. 



Rumah makan gangan ikan yang enak ada di Tanjung Pendam dekat pusat oleh-oleh BnB Belitung Snack. Lokasinya nggak jauh dari Hotel Harlika Jaya. Harganya 45k. Memang agak mahal untuk taraf rumah makan sederhana, karena yang digunakan adalah ikan kakap. Tapi kamu nggak akan nyesel karena makanan gangan ikan ini benar-benar enak! 4.5 out of 5 stars!

Tuesday, August 23, 2016

White teeth, shining smile

Drinking coffee a lot? Do you smoking? Congrats! Your teeth must become yellower right now. So do you have a problem with smiling? Feel embarrassed with your yellow teeth? I have a good solution.

DIY lemon + baking soda…! Try this treatment before brushing teeth
1.       Mix little of baking soda and lemon water (1:2)
2.       Stir it with your tooth brush until become pasta
3.       Brush your teeth with this mix
4.       Mouthwash with clean water (in this part, you will feel that your teeth is so clean)
5.       Brush your teeth with common pasta

Try this treatment twice a week. Don’t do this every day because baking soda is not good for your teeth. It is actually scrape teeth.

The effect will not appear soon, but this is worth it to try. This treatment reduces plaque and tartar too.


So smile while you can smile!

Monday, August 22, 2016

4 days DIY lemon toner challenge!


Hari pertama sampai hari kedua:

-Lemon setiap malam
-Pagi dan malam masih pake produk toner

Hari ketiga sampai hari keempat:
-Jeruk nipis setiap pagi dan malam
-Sudah tidak pakai toner lagi.

Tidak semua orang cocok menggunakan berbagai macam produk toner. Banyak sekali produk toner yang mengandung alkohol yang dapat membuat wajah sangat kering. Padahal akan lebih baik jika produk toner tidak mengandung alkohol. Produk toner tanpa alkohol cukup menguras kantong. Sekalinya ada yang murah, belum tentu cocok pada wajah. Berjerawat? Iritasi? Bisa saja terjadi jika salah memilih produk toner.

Do it yourself! Repot? Sedikit lebih repot. Makan waktu? Tidak beda jauh dengan durasi saat memakai produk toner. Hasil? Worth it.

Bahan apa saja yang dibutuhkan?
  1. Lemon atau jeruk nipis
  2. Air (dingin lebih nikmat)

Bagaimana cara membuatnya?
  1.      Cuci wajah dengan sabun pembersih sampai benar-benar bersih
  2.      Siapkan bahan
  3.      Peras irisan lemon dan tampung airnya
  4.      Jika tidak tahan perih, campurkan air lemon dengan sedikit air. Bagi kamu yang            tahan perih, tidak perlu dicampur air
  5.      Usapkan air lemon langsung ke wajah kamu secara merata. Usap terus terutama        pada bagian yang berjerawat
  6.      Diamkan kurang lebih selama 1 menit. Pada masa ini, kamu akan merasakan              sedikit gatal dan perih pada bagian jerawat dan kulit berpori-pori besar
  7.      Usap wajah dengan kapas kering (seperti menggunakan toner) secara merata
  8.      Usap wajah dengan kapas yang sudah diberi air. Air dingin akan membuat wajah          yang tadinya gatal dan perih akan lebih nyaman
  9.      Keringkan wajah dengan tissue atau handuk kering yang bersih


Lemon dan jeruk nipis sama-sama mengandung asam sitrat yang tinggi sehingga baik untuk kulit wajah. Selain meredakan jerawat, kedua jenis jeruk tersebut dapat mencerahkan wajah secara alami. Bagi kamu dengan wajah berminyak berbahagialah. Lemon dapat membantu mengurangi minyak berlebih pada wajah. Begitu kan fungsi toner?

Pada hari pertama, terdapat 3 jerawat besar pada wajah saya. Pada hari ke empat, semua jerawat sudah mengempis. Sekarang saya sedang menunggu kapan bekasnya akan menghilang sempurna.
Hari ke empat: Jerawat sudah mengering (lihat pada dahi dan atas bibir kiri)

Agar bekas jerawat menghilang lebih cepat jangan lupa scrubbing wajah kamu setidaknya 2 kali dalam seminggu. Saya scrubbing menggunakan ampas kopi.

Lalu kalau sudah terlanjur beli toner bagaimana? Ya pakai saja kalau kamu merasa sayang. Tapi pakai lah pada leher yang tidak sesensitif wajah. Leher juga penting diberi toner jika kamu menggunakan make up sampai leher. Diapakan lagi ya tonernya? Bisa kamu pakai buat bersihin meja atau pajangan meja. Kalau mau beramal, bisa dikasih ke temen kamu yang wajahnya tidak sesensitif kamu.


Berbagi itu indah!

Monday, August 15, 2016

Belle avec citron?



I started to love lemon few months ago. I thought lemon can be replaced with lime. Ups, lemon is better for beauty.

I use water of lemon for my face 3-4 days a week. It gives itchy sensation in acne area for 1-3 minutes. But it will be worthy. I have brighter face and my acne can be controlled.

How to do?

1. Cut little piece of lemon (one lemon can be cut into 5)
2. Squeeze 1/5 of lemon and pour its water to your face
3. Rub all of your face part (be careful in round eyes area)
4. Stay cool until your face dry (I usually until 1 hour!)
5. Wash your face with water first, then use your daily facial foam
6. Don't forget to use moisturizer (lemon makes your face dry)

If you are a calm person while sleeping, it's better to use lemon water all night. I'm not. It will make my pillow sticky.

Remember to still using SPF during the day!
If you have wound, heal it first. Then you can use lemon water easily.

Another advantage of lemon water:

1. Elbow and knee brightener
It's as same as for face

2. Teeth whitener
Collaborating with baking soda. Maximum 2 days a week. Do it with teeth brush then gargle with clear water. Then brush teeth with your daily tooth paste.

3. Lip exfoliating
Collaborating with white sugar. Apply it all night. Once a week is enough. Then wash your lips in the following morning.

4. Reduce nail yellow
Apply the lemon water to your nail. 3 days a week.

5. Hair lighter
Use lemon water to your hair, then go out in a day light. Stay cool (expose your hair to sunlight) then go back home. Rinse it.

Curious?

Wednesday, August 3, 2016

Baby oil experiment

One reason why I love baby product is safety for everyone even adults. Here, I want to share my experiment (maybe experience?!) with baby oil.

1. Removing make up

I usually remove my make up with baby wet tissue. I don't use make up remover because it makes my face going to irritation. The problem is baby wet tissue can not clean make up completely. Basically, baby oil can be used to remove paint (example: watercolor) on your hand or body. So, I tried to pour some drops of baby oil (I drop 3-4 drops) on that tissue. You know what, all kind of make up (include eye make up!) has been removed easily, completely. Remember, number of drops is depend on the layers of your make up. More layers, more drops.

2. Brush cleansing

It's little bit lazy for me to wash my make up brush, even it's so important. It's wasting my time. I must wait until brush dry at all. Then, I tried using baby oil. Again and again, I use baby wet tissue. I pour some drops of baby oil (I drop 5 drops) on tissue then I rub the brush. No need to washing!

3. Combination for bath

If your body is quite dry or you just wanna moisten your body without body lotion, you can use baby oil. Drop some drops of baby oil (I usually 10 drops) to bath tub. It will be useful when you are on the trip and don't not bring body lotion. Happy bathing!

4. Making you warm

Before go outdoor in rainy day (perhaps winter?), rub baby oil on your feet then put on socks. It will keep your feet warm.

5. Manicure pedicure?

You can remove cuticle easily after rubbing nail with baby oil. I never do it by my self. Anyway, I just push back the cuticle after rubbing it.

6. Shining your hair immediately

Problem with dry and dull hair? Just rub your hair with little drop (please not too much!) of baby oil. You are ready to hangout now.

7. Protect your heel

Just rub your heel after taking bath. It would be better if put on socks after rubbing then go to sleep. Baby oil will moisten the hell all the night.

8. Lips scrub

Yup! But be careful, don't use too much baby oil. I usually just use 1 drop with a little sugar. Just mix it and start exfoliate your lips. Finish it with washing with clean water.

9. Shaving oil

I never buy a shaving cream. I use baby oil before shaving to minimize irritation. Rub little of baby oil to your body then shave unwanted hair. Don't forget to shave as same as hair grow direction. After shaving, I pour baby powder.

Wanna try? <3